STIHL integreert VIKING en focust vanaf 2019 op één enkel merk: STIHL
- “Alles wat groen is, verandert in het oranje van STIHL”
- Verandering van de merknaam om het groeipotentieel van het sterke merk STIHL te benutten
- Een boost voor de werkgelegenheid in de fabriek van VIKING in Langkampfen
Vanaf 2019 zal de STIHL groep het volledige productassortiment van VIKING, de fabrikant van tuinmachines, uitsluitend onder de merknaam STIHL op de markt brengen. Zo zal de groep alle verkoop- en marketingactiviteiten onder één merknaam kunnen bundelen. Dr. Bertram Kandziora, Voorzitter van de Raad van Bestuur van STIHL, verklaart: “Wij zullen het bestaande verkoop- en omzetpotentieel van de huidige VIKING productlijn beter benutten onder het globale merk STIHL, dat internationaal meer bekendheid geniet.” Anders dan het wereldmerk STIHL concentreerde VIKING zich tot op heden op de Europese markt. De verandering van de merknaam opent de weg naar de wereldwijde verkoop van de producten van VIKING op middellange termijn.
Versterking van de expertisedomeinen van het merk STIHL
Aangezien de productportefeuilles van de twee topmerken elkaar aanvullen, zal het totale aanbod niet veranderen. Het zal verder worden uitgebreid om te beantwoorden aan de behoeften van de klanten. “Door de twee productlijnen onder één enkele merknaam samen te brengen vergroten wij de transparantie en kunnen de vakhandelaars en de klanten zich beter oriënteren. Daarnaast verruimen wij de assortimentcompetentie van het merk STIHL”, benadrukt Norbert Pick, Directeur Marketing en Verkoop. “De knowhow, de ontwikkelingsexpertise en de innovatieve kracht van het merk zullen toenemen, wat uiteindelijk de klanten in de vorm van nieuwe producten en functies ten goede zal komen”, zegt Pick. |